Kladdig Kladdkaka! :)

Receptet gäller för 14 port

Ingredienser

  • 100 g Svenskt Smör från Arla
  • 12 dl strösocker
  • 2 st ägg
  • 12 dl vetemjöl
  • 3 msk kakao
  • 1 tsk vaniljsocker

Garnering:

  • florsocker

Till servering:

  • Arla® vispgrädde

     

    Gör så här:

    Sätt ugnen på 175°. Smält smöret i en kastrull. Lyft av kastrullen från plattan. Rör ner socker och ägg, blanda väl. Rör ner övriga ingredienser så att allt blir väl blandat. Häll smeten i en smord och bröad form med löstagbar kant, ca 24 cm i diameter. Grädda mitt i ugnen ca 20 min. Kakan blir låg med ganska hård yta och lite kladdig i mitten. Låt kakan kallna. Pudra över florsocker. Servera med grädde eller glass och frukt.

     

    Om du inte vill ha vispgrädde till kakan är det också gott med glass och frukt.

    Receptet taget fråm arla.se och bilden med! Vill också säga grattis till min storasyster som fyller 14år GRATTIS! :) Kladdkaka



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

strosselclara.blogg.se

Hej, på den här bloggen kommer jag skriva om mina söta och fantastiska bakverk.

RSS 2.0